Je wilt dat je klanten bij je blijven, zodat je een langdurige klantrelatie met hen kan opbouwen. Maar dan loop je tegen de investering van tijd aan. Waar haal je die tijd vandaan om alle klanten jaarlijks of tweejaarlijks aan te schrijven? Als je dat zou willen, blijven er weer andere taken liggen. Zo komt er nooit een einde aan alle lopende zaken en lukt het je niet om actief klantbeheer überhaupt op te zetten.
Geen zorgen, geen paniek, want wij kunnen je helpen! FinRust kan jou namelijk compleet ontzorgen als het gaat om automatisch actief klantbeheer. We durven zélfs te beweren dat je door automatisch actief klantbeheer veel meer tijd overhoudt voor taken waar je maar niet aan toe komt. Jouw klanten zullen periodiek bericht van jou ontvangen met de vraag of ze een kort formulier willen invullen over hun huidige (financiële) situatie.
Er zijn maar twee dingen die je na het invoeren van automatisch actief klantbeheer nog blijft doen:
- Het door de klant ingevulde formulier doorlopen (zijn er (grote) veranderingen?)
- Als er (grote) veranderingen zijn, nodig je de klant uit voor een gesprek en bekijk je samen de financiële gevolgen van de verandering(en).
WAT HOUDT AUTOMATISCH ACTIEF KLANTBEHEER IN?
We gebruiken een standaard formulier om een helder beeld te krijgen van jouw situatie. Gebruik je bijvoorbeeld A, B en C voor diverse klantgroepen, of juist goud, platina en brons? Wil je automatisch actief klantbeheer gaan gebruiken voor leadgeneratie, of vanwege de WFT-zorgplicht? Of wil je gewoon een gestructureerd proces? In het formulier geven we samen met jou antwoord op al deze vragen.


WAT WORDT ER VAN MIJN KLANT VERWACHT?
Een hele terechte vraag! Het is belangrijk dat je dit ook begrijpt, voordat je met automatisch actief klantbeheer begint. De klant vult het online formulier in, wat ongeveer vijf minuten kost. Meer hoeft de klant niet te doen. Is er geen verandering geweest? Dan krijg de klant pas bij de volgende periode (over een, twee of drie jaar) weer een automatische mail van jou met daarin hetzelfde formulier.
WAT ZIJN DE KANSEN?
De mogelijkheden en kansen kun je alleen inzien als je er tegenover zet wat je investering uiteindelijk oplevert. Dus laten we dat hieronder ook even doen:
- Geen zorgen meer over actief klantbeheer
- Al jouw klanten horen periodiek van jouw advieskantoor
- Je zult meer leads genereren, doordat je beter inzicht hebt in de (financiële) veranderingen die spelen bij de klant
- Je houdt tijd over om écht te investeren in de klant, in plaats van alleen het onderhoud
- Je werkt compliant en versterkt de binding met je klant
- Vanaf slechts € 1 per klant per jaar
Ben jij overtuigd? Laten we gelijk een afspraak plannen!


WAT KOST HET?
Zoals een echte ondernemer betaamt, zul je je afvragen wat de kosten zijn van particulier automatisch actief klantbeheer. We zetten jouw investering (excl. 21% btw) hieronder voor je op een rij.
- € 1000 startkosten voor de inrichting van een formulier naar keuze (particulier, zakelijk of AOV)
- Vanaf slechts € 1 per klant per jaar als je met eBlinqx werkt
- Vanaf slechts € 2 per klant per jaar als je met een andere CRM werkt
Je kunt ook kiezen voor extra formulieren naast het eerste formulier naar keuze:
- € 250 extra per formulier eenmalig