4 redenen om NIET met de financiële foto te starten

Tessa Berger feb 27, 2023 Algemeen 0
  1. Ik weet niet hoe ik klanten binnen mijn portefeuille kan activeren!

Helaas bestaat er nog geen knopje “activeer klant”. We hebben het allemaal moeten leren. Als andere adviseurs dit kunnen, dan kun jij het ook! Bekijk eens deze video of download dit whitepaper. Of denk eens na over de uitspraak van Pippi Langkous: “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan”.

  1. Mijn klanten hebben geen behoefte aan financieel inzicht!

Heb je dit voor ze ingevuld, of hebben ze dit daadwerkelijk aangegeven? Misschien vragen klanten niet om financieel inzicht. Maar wellicht heb je klanten met vragen over deels aflossen van de hypotheek? Of een lijfrente expiratie? Of eerder stoppen met werken? Of een startende ondernemer? Of een overlijdensrisico? Zo kunnen we nog wel even doorgaan. De lijst is eindeloos. Neem van mij aan dat voor klanten met dit soort vragen financieel inzicht essentieel is. Waarom? Alleen met inzicht in de eigen financiële situatie kan een klant keuzes maken die de financiële toekomst verbeteren. Wij geven je vast een voorzetje.

  1. Mijn klanten willen niet betalen voor financieel inzicht!

Inmiddels zijn er honderden adviseurs in Nederland die financieel inzicht dienstverlening aanbieden waar klanten voor betalen. Of jij hebt heel bijzondere klanten, of je werpt een drempel op die er niet is.

  1. Mijn klant kijkt toch nooit naar het rapport met veel grafieken en cijfers!

Gelukkig hoef je de klant geen onduidelijke rapporten meer te sturen! Inmiddels is het mogelijk om klanten kort, bondig en helder te informeren op een manier die de klant ook begrijpt. Bekijk maar eens wat andere adviseurs hierover zeggen of download een voorbeeldrapport.

Delen wordt gewaardeerd!Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin